6 Şubat 2017 Pazartesi

Afetlerde insan kaynağı planlaması final soruları

Posted By: Yazar - 15:16
AUZEF Afetlerde insan kaynağı planlaması çıkmış final soruları (reklamara tıklayarak destek olabilirsiniz)


AFETLERDE İNSAN KAYNAĞI PLANLAMASI FİNAL SORU-CEVAP
1- Bir triyaj personeli bir afetzedeye en fazla ne kadar zaman ayırmalıdır? 
* 1 dk

2- Bir triyaj personeli yeşil renk vereceği kazazedeyi nasıl anlar?  *Yürüyebilenler sesimi duyanlar bana doğru gelsin

3- Triyaj için aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
*En kısa zamanda en çok yaralıyı kurtarmak ve en iyi şekilde sağlık hizmeti vermek 

4- Bir triyaj personeli triyaj yaparken hangi kriterlere göre sınıflama yapar? 
*solunum-dolaşım-bilinç

5- Aşağıdakilerden hangisi olay yerinde triyaj uygulaması yapan personelin özelliklerinden değildir? 
*Triyaj görevlisi Sağlık personeli olmak zorunda değildir

6- Arama-kurtarmanın yapı taşları aşağıdakilerden hangisidir? 
* Yer tespiti(arama)-ulaşma -İlkyardım ve sabitleme-nakil( kurtarma)

7- Aşağıdakilerden hangisi 1980 lerin başından itibaren insan kaynakları yönetiminin yıldızının parlamasının nedenidir? 
* Uluslararası rekabetin artması

8- Afetlerin en az zararla atlatılması için afet yönetiminin sıralaması hangisi doğrudur?
 *Önleme-hazırlık-müdahale-iyileştirme

9- Aşağıdakilerden hangisi UMKE afet biriminin görevlerindendir? 
*Hastane afet planlarının standartlara göre yapılıp yapılmadığını denetlemek hastane afet planında yer alan hastane afet tatbikat planının uygulanıp uygulanmadığını denetlemek


10- Aşağıdakilerden hangisi kriz masasının görevlerinden biri değildir? 
* Yıkılan evleri tespit etmek

11- Aşağıdakilerden hangisi önemli gönüllü kaynakları arasında değildir?
* Semt pazarları

12- Aşağıdakilerden afetzede-afet çalışanı ilişkisinin sağlıklı olabilmesi için bir afet çalışanının sahip olması gereken davranışlardan biri değildir? ( biridir olması gerekiyordu soru hatalıydı) 
*sakin davranıp değer verdiğini hissettirmeli gibi olumlu bir cevaptı

13- Şok pozisyonu 
* 30 cm kaldırıp battaniye örtmek

14- Uluslararası yardıma gelen ekipleri karşılayan personelin sahip olması gereken ilk özellik nedir? 
*Dil bilmesi gerekir

15- Triyaj alanı nerede devam eder? 
*Olay yerinde yaralı toplama yerinde ve hastanede

16- Yurt dışından gelen arama kurtarma ekiplerine yapılacak ilk şey nedir?
*Kamp yerlerine götürülmesi

17- Arama kurtarma çalışmalarında olay yerine gelen afetzedelerle sağlıklı iletişim nasıl kurulmalı?
*Sakin hoşgörülü davranılmalı gerekirse afetzedelerden yardım istenmeli

18- Kriz masası çalışanlarının özellikleri nasıl olmalı?
*İyi yetiştirilmiş bir afet personelinin çalıştığı bir kriz masası oluşturulması

19- Gönüllülerde olması gereken özelliklerden değildir?
 * Eleştirilere kapalı olması

20- 



Bilgi

AUZEF Acil Yardım ve Afet Yöetimi Lisans tamamlama öğrencileri için ders,soru,özet,kaynak vs hazırlayan bir siteyiz..

0 yorum :

Yorum Gönder

Copyright © 2015 Auzef | ACİL YARDIM VE AFET YÖNETİMİ, LİSANS TAMAMLAMA PROGRAMI,

|